IONITY-copyright-IONITY.jpg
03.06.2020 Sijoittajauutinen

IONITY valitsi Caverionin kumppanikseen sähköautojen latausasemilla viidessä maassa

Caverion ja IONITY aloittavat kansainvälisen palvelukumppanuuden. Caverion on jatkossa vastuussa muuntajien huollosta ja kunnossapidosta sähköautojen latausasemilla Norjassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. IONITY:n suurteholatauspisteet (350 kW) sijaitsevat valtateiden varsilla ja ne mahdollistavat sähköautojen huippunopean, jopa alle 20 minuutissa suoritettavan, latauksen.

“IONITY:n tavoitteena on rakentaa suurteholatauspisteiden verkosto suurimmille valtateille halki Euroopan. Kansainvälisiltä kumppaneiltamme edellytämme luotettavaa, ammattitaitoista ja nopeaa palvelua sekä yhdenmukaista laatua. Caverion on työskennellyt kanssamme Norjassa, ja kokemuksemme pohjalta olimme valmiita ottamaan seuraavan askeleen kumppanuudessamme”, sanoo Jan Haugen Ihle, IONITY:n Pohjois-Euroopan aluejohtaja.

Suurteholatausasemien huolto edellyttää laajaa teknistä osaamista ja sertifioitua kokemusta. Caverion koordinoi palvelut keskitetysti, ja paikalliset asiantuntijat hoitavat ne joka maassa. Tällä hetkellä Caverion suorittaa myös uusien latausasemien asennustöitä IONITY:lle Norjassa ja Ruotsissa.

“Sähköautoilu tarjoaa Caverionille kiinnostavan kasvumahdollisuuden, joka sopii hyvin yhteen vahvaan älyteknologiaosaamiseemme kanssa. Olemme ylpeitä laajentaessamme yhteistyötämme IONITY:n kanssa ja tukiessamme näin Pohjois-Euroopan siirtymää kohti kestävämpää tulevaisuutta”, sanoo Laura Karotie, Caverionin Palvelut-liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja.

IONITY on yhteisyritys, jonka taustalla ovat BMW Group, Ford Motor Company, Mercedes Benz AG ja Volkswagen Group (Audi ja Porsche). IONITY rakentaa Euroopan johtavaa suurteholatausasemaverkostoa sähköautoille, ja yrityksellä on tällä hetkellä yli 400 latausasemaa suurimpien eurooppalaisten valtateiden varsilla.

Kuva: IONITY

Lisätietoja Laura Karotie, Johtaja, Palvelut-liiketoiminnan kehitys, Caverion, puh. 050 326 9314, laura.karotie@caverion.com