Telia Datacenter in Finland.jpg
10.07.2020 Sijoittajauutinen

Caverionille kokonaisvastuu Telian datakeskusten ylläpidosta

Caverion on tehnyt sopimuksen Telia Finland Oyj:n kanssa Telia Helsinki Data Centerin sekä muiden Telian isojen ja keskisuurten laitesalikiinteistöjen ylläpidosta.

Eri puolilla Suomea sijaitsevat Telian sadat laitesalit ovat viestiliikenteen kannalta kriittisiä tiloja ja niiden häiriöttömän toiminnan turvaaminen edellyttää ylläpidolta ympärivuorokautista valmiutta. Caverion vastaa kokonaisvastuullisesti laitesalien kaikkien taloteknisten järjestelmien teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä kiinteistöjen muista palveluista.

”Verkkoliikenteen kasvaessa ja dataa hyödyntävien palveluiden yleistyessä kaikkialla yhteiskunnassa ovat verkkolaitteiden ja datakeskusten sijainti, ylläpito ja huolto entistä tärkeämpiä. Luotamme siihen, että Caverion parantaa entisestään talotekniikan ja kiinteistöpalveluiden laatua, tehokkuutta ja vastuullisuutta”, sanoo Telian kiinteistöistä vastaava johtaja Kimmo Fransila.

Caverion hyödyntää digitaalisia sovelluksiaan toiminnan johtamisessa ja asiakasraportoinnissa. Caverion SmartView-portaali kokoaa yhteen kaikki kiinteistöjohtamisessa tarvittavat toiminnot ja tarjoaa reaaliaikaista tietoa, mikä lisää ennustettavuutta, läpinäkyvyyttä ja tuottavuutta. Portaalin avulla kriittisten toimintojen varmistaminen sekä vasteaikojen ja laitetilojen tuotantotehokkuuden seuranta on sujuvaa. Myös toiminnan raportointi tapahtuu portaalin kautta.

”Olemme iloisia saamastamme luottamuksesta ja yhteistyömme laajentumisesta Telian kanssa. Palvelumme tukevat Telian omaa ydinliiketoimintaa. Haluamme myös sitoutua Telian vastuullisuustavoitteisiin kiinteistöjen hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi. Viime kuukaudet ovat muuttaneet tapaamme työskennellä ja kokea tätä maailmaa. Samaan aikaan olemme saaneet muistutuksen siitä, miten tärkeä rooli Telialla ja Caverionilla on yhteiskuntamme kriittisten toimintojen ylläpitäjinä. Voimme olla ylpeitä työstämme, jolla varmistamme suorituskyvyn ja ihmisten hyvinvoinnin rakennetussa ympäristössä älykkäästi ja vastuullisesti ”, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Lue lisää palveluistamme kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille
Lue lisää  SmartView-portaalista

Lisätietoja: Pasi Vartiainen, myyntijohtaja, Caverion Suomi, pasi.vartiainen@caverion.com, puh. +358 50 343 3171 Kimmo Fransila, Head of Sites, Telia Finland, puh. +358 40 508 2393 Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com (kirsi.hemmila@caverion.fi)