KYS Uusi Sydän 2025.jpg © KYS Uusi Sydän 2025 -allianssi
04.02.2020 Sijoittajauutinen

Caverion sähköistää Kuopion Yliopistollisen sairaalan uudisrakennuksen

Caverion toteuttaa sähköratkaisut Kuopion Yliopistollisen sairaalan KYS Uusi Sydän 2025 -projektin toiseen vaiheeseen. 10-kerroksista uudisrakennusta koskeva sopimus allekirjoitettiin Rakennusliike Laptin kanssa. Tammikuussa käynnistyneet sähköistystyöt valmistuvat syksyllä 2022.

Allianssihankkeen tilaajana on Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri.  Caverion toteutti myös KYS Uusi Sydän 2025 -hankkeen juuri valmistuneen ensimmäisen vaiheen sähköistystyöt.

”Kuten allianssitoteutukseen kuuluu, yhteistyö alkoi jo 1C1-vaiheessa päätoteuttajan ja Caverionin välillä avoimesti ja töiden yhteen sovitus sujui saumattomasti. Yhteistyö on matkan varrella syventynyt ja tiivistynyt entisestään. Tämän yhteistyön hedelmä on todettavissa aikataulun, kustannusten ja laadun pitävyydessä, mistä kertoo myös työmaan ansaitusti voittama Paras rakennustyömaa -palkinto”, sanoo tuotantojohtaja Jussi Heikkilä Rakennusliike Lapti Oy:stä.

”Uusi Sydän -hanke on toteutunut hyvässä allianssihengessä. Tilaajan puolesta näemme hyvänä, että saamme yhteistyökykyiset ammattilaiset toteuttamaan toisen vaiheen 1C2-hankettamme. Aiempi yhteistyömme Caverionin kanssa on toteutunut laadun, aikataulujen ja kustannusten osalta sovitun mukaan. Caverion on sitouttanut hankkeeseemme hyviä osaajia, mitä pidämme tärkeänä”, toteaa rakennuttaja Reino Pyy Pohjois-Savon sairaanhoitopiiristä.

Hankkeen toisessa vaiheessa rakennetaan noin 28 700 m2 laajuinen rakennus, johon tulee vuodeosastoja sekä ja kahteen kerrokseen poliklinikka- ja kuvantamistiloja sekä lisäksi mm. väestönsuoja-, logistiikka- ja teknisiä tiloja. Rakennukseen on suunnitteilla aurinkosähköjärjestelmä, jolla on tarkoitus tuottaa osa energiantarpeesta. Kohde sijaitsee toimivan sairaalan keskellä ja rakennustyöt sekä työmaan vaativa logistiikka pyritään hoitamaan niin, että ne häiritsevät mahdollisimman vähän sairaalan toimintaa.

”Olemme iloisia, että voimme jatkaa hyvää yhteistyötä Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin kanssa KYS Uusi Sydän -hankkeessa. Haluamme osaltamme varmistaa, että sairaala on valmistuessaan turvallinen ja käyttäjäystävällinen niin potilaille kuin henkilökunnallekin. Caverion on tällä hetkellä mukana toteuttamassa useita sairaalahankkeita eri puolilla maata”, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Rakennusliike Lapti Oy kuuluu Caverionin pääurakoitsijat -asiakassegmenttiin. Lue lisää palveluistamme pääurakoitsijoille.

Kuva: KYS Uusi Sydän 2025 -allianssi

Lisätiedot: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila(at)caverion.com Jussi Heikkilä, tuotantojohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, puh 020 785 5500, jussi.heikkila(at)lapti.fi Reino Pyy, rakennuttaja, Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri, puh. 044 717 6062, reino.pyy(at)kuh.fi