07.05.2020 Pörssitiedote

Caverion Oyj laskee liikkeeseen 35 miljoonan euron hybridilainan

Caverion Oyj (”Caverion”) laskee liikkeeseen 35 miljoonan euron hybridilainan (oman pääoman ehtoinen joukkovelkakirjalaina). Hybridilainan kuponkikorko on kiinteä 6,75 prosenttia vuodessa 15.5.2023 saakka. Hybridilainalla ei ole eräpäivää, mutta liikkeeseenlaskijalla on oikeus lunastaa laina takaisin ensimmäistä kertaa 15.5.2023 sekä tätä seuraavina koronmaksupäivinä. Hybridilainalla kerätyt varat käytetään Caverionin pääomarakenteen vahvistamiseen ja yleisiin liiketoimintatarpeisiin.

“Olen tyytyväinen sijoittajien hybridilainamme kohti osoittamaan kysyntään nykyisessä haastavassa markkinaympäristössä koronaviruspandemian keskellä, mistä osoituksena oli huomattavasti ylimerkitty tilauskirja. Likviditeettimme on vahva ja transaktio tukee omavaraisuusastettamme. Caverion ylläpitää vahvaa taloudellista joustavuutta tukeakseen yhtiön päivitetyn strategian toteutuksen mukaisia investointeja kannattavaan kasvuun”, sanoo Caverionin talousjohtaja Martti Ala-Härkönen.

Hybridilaina on laina, joka on muita velkasitoumuksia heikommassa asemassa. Sitä käsitellään konsernin IFRS-tilinpäätöksessä omana pääomana. Hybridilainan haltijalla ei ole osakkeenomistajille kuuluvia oikeuksia, eikä se laimenna nykyisten osakkeenomistajien omistuksia.

Nordea Bank Abp ja OP Yrityspankki Oyj toimivat hybridilainan liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä. Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy toimii oikeudellisena neuvonantajana Caverionille ja pääjärjestäjille.

CAVERION OYJ

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fiEI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, SINGAPORESSA, JAPANISSA, TAI SELLAISISSA MUISSA MAISSA TAI MUUTOIN OLOSUHTEISSA, JOISSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Lisätietoja antavat: Martti Ala-Härkönen, talousjohtaja, puh. 040 737 6633, martti.ala-harkonen@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com