BV Bottrop Animation 230615 (2).jpg © Engineering Company T. Erdmann
27.07.2017 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa talotekniikkaa saksalaiseen ostoskeskukseen

Caverion toimittaa talotekniikkaa ostoskeskukseen Bottropissa, Saksassa. Caverion asentaa seuraavat tekniset järjestelmät: ilmanvaihto ja ilmastointi, lämmitys, vesi ja viemäri, jäähdytys sekä turvallisuus. Kattavan peruskorjauksen jälkeen rakennuskompleksiin tulee myös hotelli. Sopimuksen arvo on noin 4,8 miljoonaa euroa.

”Tässä projektissa tarvitaan luotettavia kumppaneita. Caverion on osoittanut asiantuntemuksensa ja luotettavuutensa monissa muissa suurissa projekteissa”, sanoo Thorsten Erdmann, kiinteistötekniikan suunnitelleen T. Erdmann -suunnittelutoimiston toimitusjohtaja.

Nelikerroksisen rakennuksen yhteenlaskettu pinta-ala on 24 600 m2. Alempia kerroksia käytetään myynti- ja varastotiloina. Kahteen ylimpään kerrokseen rakennetaan hotelli, johon tulee 152 huonetta. Caverion asentaa muun muassa 1 720 sprinkleriä. Ilmanvaihtojärjestelmän teho on 86 000 m³/h. Jäähdytyslaitteen teho on 503 kW.

Urakoitsija on Devello AG, joka kuuluu Caverionin kiinteistösijoittajat ja kehittäjät -asiakassegmenttiin. Caverionin toimituksen on määrä olla valmis kesäkuussa 2018.

Lue lisää palveluistamme kaupan kiinteistöihin

Kuva: Suunnittelutoimisto T. Erdmann

Lisätietoja: Beate Bredl, viestintäpäällikkö, Caverion Saksa, puh. +49 173 2612827, beate.bredl@caverion.com