04.09.2015 Lehdistötiedote

Caverion ottaa kokonaisvastuun Vehon kiinteistöjen palveluiden johtamisesta

Caverion ja Veho ovat allekirjoittaneet sopimuksen Vehon käyttämien kiinteistöjen palveluiden johtamisesta sekä teknisestä huollosta ja kunnossapidosta. Sopimukseen kuuluu 37 kiinteistöä eri puolella Suomea, ja niiden kokonaispinta-ala on noin 176 000 m².

Sopimus on jatkoa vuonna 2012 alkaneelle Vehon ja Caverionin yhteistyölle. Jatkossa Caverionin palvelut kattavat Vehon liikekiinteistöjen kokonaisvaltaisen palveluiden johtamisen, teknisen huollon ja kunnossapidon, asiantuntijapalvelut sekä kiinteistövalvomon ja HelpDeskin palvelut. Lisäksi Caverion vastaa kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamisesta. Sopimus tulee voimaan palveluiden johtamisen, HelpDesk-, energia- ja valvomopalveluiden osalta 1.9.2015. Tekninen huolto ja kunnossapito käynnistyvät vuoden 2016 alussa.

Vehon kiinteistöissä tavoitellaan merkittäviä säästöjä energiakustannuksissa ja Caverion takaa sopimuskaudella 2,5 miljoonan euron kustannussäästön.  Energiatehokkuutta parantavilla investoinneilla, kiinteistövalvomon kautta tehtävällä jatkuvalla aktiivisella kiinteistöjen käytöllä ja aktiivisella palvelujen johtamisella voidaan saavuttaa merkittävät säästöt.

”Tehostaaksemme kiinteistöihin liittyvää palvelutuotantoa ja niiden ohjausta, laajennamme yhteistyötä kumppanin kanssa, joka on tullut vuosien aikana tutuksi. Heillä on kokemusperäistä osaamista kohteistamme ja liiketoiminnan tarpeista. Caverion on siten luonteva valinta kiinteistöjohtamisen kumppaniksi. Kumppanuudella tavoitellaan huomattavaa energia- ja prosessitehokkuuden parantamista, joka toteutuu vastuita selkeyttämällä ja ohjaamalla kiinteistöjä reaaliaikaisen tiedon perusteella”, linjaa konsernin talousjohtaja Anssi Räsänen Vehosta.

”Olemme tyytyväisiä saadessamme jatkaa ja laajentaa yhteistyötämme Vehon kanssa.  Otamme kokonaisvastuun Vehon kiinteistöjen ylläpidosta ja ylläpidon kustannuksista ja vapautamme Vehon oman henkilökunnan keskittymään omaan liiketoimintaansa ja asiakaspalveluun. Avaamme Veholle myös uuden kiinteistöjä koskevan digitaalisen palveluympäristön, joka mahdollistaa reaaliaikaisen palvelu- ja raportointinäkymän kiinteistöihin sekä uusien palvelujen yhteisen kehittämisen”, sanoo kaupallinen johtaja Ville Tamminen Caverionista.

Lisätiedot:

Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi

Veho Group, Anssi Räsänen, talousjohtaja, puh.050 3064 123, anssi.rasanen@veho.fi

Veho-konserni on Suomen johtava autokaupan konserni, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Veho perustettiin vuonna 1939 Mercedes-Benzin maahantuojaksi Suomeen. Tänä päivänä konsernilla on useita päämiehiä ja sen liiketoiminta koostuu sekä henkilöautojen että hyötyajoneuvojen maahantuonnista, vähittäismyynnistä ja huoltotoiminnasta. Vuonna 2014 konsernin liikevaihto oli 1 043 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä joulukuun 2014 lopussa oli 2 026. www.veho.fi