14.11.2014 Lehdistötiedote

Caverionille tunnustus laatutyöstä Excellence Finland -kisassa

Caverion-konserniin kuuluvalle Oy Botnia Mill Service Ab:lle luovutettiin Excellence Finland, neljä tähteä -tunnustus Laatukeskuksen Recognised for Excellence -kisassa. Tunnustus jaettiin Finlandia-talolla Helsingissä 13.11.2014. Botnia Mill Service osallistui kilpailuun ensimmäistä kertaa.

Excellence Finland -kilpailussa etsitään Suomen laadukkaimpia organisaatioita ja parhaiten strategiaansa toteuttaneet ja suorituskykyään kehittäneet organisaatiot palkitaan. Kilpailussa organisaatiolle tehdään ulkoinen asiantuntija-arviointi ja pisteytys EFQM Excellence -mallia arviointiperusteena käyttäen. Arviointialueet kattavat koko organisaation toiminnan ja sen tulokset.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki organisaatiot, organisaatioyksiköt ja verkostot toimialasta ja organisaation koosta riippumatta. Sarjojensa parhaat organisaatiot saavat Excellence Finland -palkinnon ja kaikki määrätyn pisterajan ylittäneet organisaatiot eurooppalaisen Recognised for Excellence -tunnustuksen. Osallistujaorganisaation arvioi riippumaton ulkoinen arviointiryhmä.

Botnia Mill Servicen vahva kunnossapitoliiketoiminnan osaaminen ja yrityskulttuuri perustuvat Caverionin kehittyneisiin liiketoimintakonsepteihin sekä strategiseen kumppanuuteen asiakkaiden kanssa. Laadukas toiminta on yrityksen keskeisin arvo.

”Olemme yli 10 vuotta kehittäneet toimintaamme jatkuvan parantamisen kautta. Palveluyrityksenä henkilöstö on meille tärkein voimavara ja henkilöstön mukaan saaminen jatkuvaan parantamiseen on ollut keskeinen tekijä saavuttamissamme hyvissä tuloksissa. Nyt saatu tunnustus osoittaa, että olemme oikealla tiellä ja kannustaa meitä tekemään jatkossa asiat vielä paremmin yhdessä kumppaneidemme kanssa”, toteaa Botnia Mill Servicen toimitusjohtaja Risto Leisti.

Kilpailun arvioijien mukaan Botnia Mill Servicen keskeisiä vahvuuksia ovat kyky tuottaa asiakkaalle lisäarvoa, henkilöstön kyvykkyyden kehittäminen, johtamisen ketteryys sekä osaava henkilöstö.

Oy Botnia Mill Service Ab on perustettu vuonna 1997 ja sen omistavat Metsä Fibre Oy ja Caverion Industria Oy. Botnia Mill Service toimii yhtenä Caverionin liiketoimintayksikkönä. Vuodesta 2007 yhtiö on vastannut kaikkien Metsä Fibre Oy:n tehtaiden kokonaisvaltaisesta prosessikunnossapidosta Suomessa.

Lisätiedot:
Oy Botnia Mill Service Ab, Risto Leisti, toimitusjohtaja, puh. 040 554 5248, risto.leisti@caverion.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Caverion syntyi kesäkuussa 2013 kiinteistöteknisten ja teollisuuden palveluiden irtautuessa YIT-konsernista itsenäiseksi konsernikseen. Vuoden 2013 liikevaihtomme oli noin 2,5 miljardia euroa. Caverionilla on 13 toimintamaassa Pohjois- ja Keski-Euroopassa yhteensä lähes 18 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.caverion.fi