27.10.2014 Lehdistötiedote

Caverion vastaa Espoon Matinkylän metrokeskuksen Aa-osan sähköistyksestä

Caverion ja NCC Rakennus ovat tehneet sopimuksen Matinkylän metrokeskuksen Aa-osan sähköistyksestä. Projektin toteutus sisältää sähköasennukset bruttoalaltaan noin 40 000 brm2 laajuisiin tiloihin. Sopimuksen arvo on noin 1,8 miljoonaa euroa.

Rakennusyhtiö NCC Rakennus Oy on kohteen pääurakoitsijana ja rakennuttajina toimivat NCC Property Development Oy, Citycon Oyj ja Länsimetro Oy. Sähköistystyöt valmistuvat maaliskuussa 2016.

Metrokeskus liittyy kiinteästi nykyiseen, laajennettavaan Ison Omenan kauppakeskukseen. Liityntäbussiterminaali sekä pysäköintitilat rakennetaan metroaseman päälle. Aa-osaan kuuluvat metrokeskuksen P1 - P3 -kerrokset, joihin tulee noin 1000 pysäköintipaikkaa, sekä P4 -kerros, jonne sijoittuu ilmastointikonehuone. Bussiterminaali sekä liiketilat rakennetaan näiden kerrosten päälle.

Matinkylän metrokeskus ja sen yhteyteen rakentuva metroasema tulevat toimimaan länsimetron ensimmäisen vaiheen pääteasemana, jonka kautta ennustetaan kulkevan noin 35 000 matkustajaa päivittäin. Metrokeskus tulee olemaan yhdessä Ison Omenan ja Länsimetron aseman kanssa keskeinen Etelä-Espoon liikenteen solmukohta ja kaupallinen keskittymä. Matinkylän metroasema on arvioitu ennusteiden mukaan uuden linjan vilkkaimmaksi asemaksi.

Lisätiedot:
Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi