28.03.2019 Lehdistötiedote

Pori Energia Sähköverkot valitsi Caverionin Impolan sähköaseman pääurakoitsijaksi

Caverion aloittaa huhtikuussa 2019 pääurakoitsijana Pori Energia Sähköverkot Oy:n Impolan sähköaseman uudistustöissä. Sähköasema on alun perin rakennettu 1960-luvulla, ja se on tullut käyttöikänsä päähän.

”Impolan sähköaseman uusinta on Pori Energia Sähköverkkojen kuluvan vuoden suurin yksittäinen verkostoinvestointi, joka on arvoltaan noin viisi miljoonaa euroa. Uusittu sähköasema vastaa alueen kehittyviä asumisen ja teollisuuden tarpeita tulevinakin vuosikymmeninä”, kertoo Pori Energia Sähköverkkojen toimitusjohtaja Pekka Ohrankämmen.

Caverion asentaa vuosien 2019–2020 aikana sähköaseman päälaitteistot, jonka jälkeen ne otetaan käyttöön vaiheittain. Nykyinen sähköasema on toiminnassa koko uudistamisprojektin ajan. Nykyinen Impolan sähköasema puretaan ja viereen rakennetaan uusi sähköasema asemarakennuksineen. Sähköasema valmistuu kokonaisuudessaan kesällä 2020.

”Impolan sähköaseman pääurakka on Caverionille merkittävä jatkumo yhteistyölle Pori Energia Sähköverkkojen kanssa, joka aloitettiin Kaanaan sähköaseman toimituksella vuosina 2015–2016. Otamme kaikissa toiminnoissamme huomioon kohteen keskeisen sijainnin ja siitä aiheutuvan toiminnan haasteellisuuden toimimalla kiinteässä yhteistyössä Pori Energia Sähköverkkojen kanssa, toteaa projektipäällikkö Seppo Hietaoja.

Lisätietoja:  Päivi Pyötsiä, markkinointipäällikkö, Caverion Suomi (Teollisuus), puh. 040 546 8071, paivi.pyotsia@caverion.com