 
    Caverion voitti Duunitorin järjestämässä rekrytointimarkkinointikilpailussa Vuoden rekrytointikampanjapalkinnon ”Toimivan elämän caveri” -rekrytointikampanjallaan.
Rekrytointikampanjan näyttelijäkaarti koostui Caverionin omista työntekijöistä, eli cavereista. Videot saivat yli 3,9 miljoonaa katselukertaa ja yli 830 positiivista kommenttia. Viidessä kampanjavideossa näytteli 9 caveria, eniten katsontakertoja sai ”Työukko-asmr”, jossa pääosaa näytteli huoltoteknikko Marko Vilola.
Vilola kertoo, että esiintyminen kampanjassa on tuonut kehuja ja positiivista palautetta niin julkisesti, kuin työcavereilta ja omalta lähipiiriltä. Hänen mielestään parasta Caverionilla onkin juuri työcaverit mielenkiintoisten ja palkitsevien työtehtävien lisäksi, joten kehut työkavereilta ovatkin lämmittäneet mieltä.
”Kaikinpuolin erinomaisen mukava kokemus, oli mielenkiintoista nähdä, miten tällainen markkinointikampanja toteutetaan”, Vilola muistelee kokemustaan.
Yli 5 000 työntekijän yhtiössä työnhakijat kohdataan omien työntekijöiden, tuttavallisesti cavereiden, äänellä ja tarinalla sekä työarjen kokemusten jakamisen kautta. Caverion rakentaa suhdetta omiin kohderyhmiinsä systemaattisesti ja pitkäjänteisesti. Tämä näkyy konkreettisesti luvuissa, esimerkiksi työsuhteet kestävät yhtiössä keskimäärin yli 11 vuotta.
Yhtiön työnantajamielikuvaryhmästä markkinointipäällikkö Saga Storbacka ja HR Business Partner Minna Pakarinen juhlistavat voittoa kaikkien videoilla esiintyvien työntekijöiden kanssa.
”Tekemisen ja toiminnan ytimen muodostavat ensisijaisesti arvomme, kulttuurimme ja asenteemme, jota oivaltava rekrytointimarkkinointi tukee. Rekrytoinnissa tärkeimmät tekijät ovat meidän omat työntekijämme. Yhtiömme strategian yksi kolmesta painopisteestä onkin henkilöstökokemus”, toteaa Minna Pakarinen.
Storbacka nostaa esille yhtiön brändilupauksen, joka on lyhyt ja ytimekäs: Caverion. Toimii.
”Brändilupauksemme ei ole vain mainoslause, vaan jokapäiväinen asenne niin arjen töissä kuin työnantajalupausten lunastamisessa. Kiitämme kaikkia meidän toimivan elämän cavereita ja rohkeasti rekrytointimarkkinointiin osallistuneita työntekijöitämme”, sanoo Storbacka.
Duunitori on rekrytointimedia, joka palkitsee vuosittain rekrytointialan parhaat teot. Palkinnot jaetaan kuudessa eri kategoriassa: rekrytointiteko, rekrytointikampanja, kesäduuniteko, rekrytoija, työnantajabrändi sekä rekrytoinnin elämäntyöpalkinto.
Tuomariston perustelut Caverionin rekrytointimarkkinointikampanjan voitolle olivat:
Katso voittoisat videot: Toimivan elämän caveri - Töihin meille
Lue lisää: Caverion työnantajana & avoimet työpaikat
Lisätiedot median edustajille:
Anniina Kajasviita, viestintäpäällikkö
+358 50 591 8312, anniina.kajasviita@caverion.com