Aurinkopaneelit-Salmisaaressa-3-tyoelakeyhtio-Varma.jpg
17.11.2022

Varma tähtää kiinteistöjen päästöttömään sähköön ja lämpöön – Caverionin palvelut tukevat energiatehokkuutta

Työeläkeyhtiö Varman tavoitteena on saavuttaa hiilineutraali sijoitussalkku vuoteen 2035 mennessä. Kiinteistöissä Varma tavoittelee päästötöntä sähköä vuoteen 2025 mennessä ja päästötöntä lämpöä vuoteen 2030 mennessä. Ilmastotavoitteisiin pääsemistä varmistaa monipuolinen yhteistyö Caverionin kanssa kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseksi.

Caverion ja Varma uudistivat palveluyhteistyön sisältöä ja solmivat useita kiinteistöjohtamisen sopimuksia. Nykyaikaista teknologiaa, digitalisaatiota ja tekoälyn tuomia mahdollisuuksia hyödynnetään nyt entistä enemmän Caverionin palvelukokonaisuudessa, joka käsittää kiinteistöjohtamisen, energiamanageerauksen ja etähallinnan sekä Caverion 24/7-HelpDeskin palvelut.

”Meille on tärkeää, että kiinteistöjemme käyttäjät saavat hyviä käyttäjäkokemuksia samalla, kun tähtäämme omiin ilmastotavoitteisiimme. Olemme tehneet Caverionin kanssa pitkään yhteistyötä kiinteistöjohtamisessa, energiamanageerauksessa ja kiinteistönhuollossa, ja heillä on hyvä tuntemus kiinteistöistämme ja niiden käyttäjistä. Näimme, että saamme tällä laajalla palvelukokonaisuudella kehitettyä yhdessä digitaalisuutta ja rakennamme kehityspolkua tulevaisuuteen”, sanoo Varman toimitilajohtaja Toni Pekonen

”Yhteistyömme Varman kanssa on jatkunut pitkään ja haluamme uudistaa ja kehittää palvelujamme yhdessä asiakkaamme kanssa. Digitaalisuuden ja tekoälyn laaja hyödyntäminen antaa meille mahdollisuuden viedä palvelumme uudelle tasolle. Olemme iloisia, että voimme näin tukea asiakkaamme ilmastotavoitteita ja kiinteistöjen vastuullisuutta energiaviisailla ratkaisuilla ja palveluillamme", sanoo Caverionin kiinteistöjohtamisen palveluista Suomessa vastaava liiketoimintajohtaja Laura Karotie.

Toimintavarmuus paranee, kun toimintaa johdetaan tiedon perusteella

Caverionin vastuulla eri palvelujen piirissä on kaikkiaan noin 60 kiinteistöä, muun muassa 25 eri puolilla Suomea sijaitsevaa Varman kiinteistöä, joiden teknisestä kiinteistöjohtamisesta Caverion vastaa.

Kiinteistöjen hiilidioksidipäästöt muodostuvat pääasiassa sähköstä ja lämmityksestä aiheutuvasta energiankulutuksesta, jota voidaan alentaa parantamalla kiinteistöjen energiatehokkuutta.

Varmalla on käytössään energiatehokkuuden johtamisjärjestelmä ETJ+, jonka toteuttamiseen Caverionin digitaaliset palvelut antavat työkalun. Varman kiinteistösalkkuun kuuluvien kiinteistöjen energiankulutuksen minimoimiseksi Caverionin energiamanageri seuraa kohteiden energiankulutusta ja reagoi nopeasti poikkeamiin. Energiamanagerin rooliin kuuluu myös etsiä aktiivisesti kiinteistöjen uusia energiansäästömahdollisuuksia ja esittää hankkeita niiden toteuttamiseksi.

Etähallintapalvelut ja kiinteistöjä jatkuvasti analysoiva edistyksellinen teknologia sekä Caverionin ammattitaitoinen asiantuntijatiimi takaavat sen, että kiinteistöistä saatu entistä syvällisempi tieto johtaa suoraan ilmenneiden häiriöiden korjaamiseen. Toimintavarmuus paranee ja turhat huoltokäynnit jäävät pois, kun toimintaa johdetaan eri lähteistä saadun tiedon perusteella.

Sujuvan asiakaspalvelun takaamiseksi kiinteistöjen käyttäjille Caverionin HelpDesk tarjoaa kiinteistöjen vikatilanteisiin 24/7-palvelun vuoden jokaisena päivänä.

Lisätiedot:  Laura Karotie, liiketoimintajohtaja, Kiinteistöjohtamispalvelut, Caverion Suomi, laura.karotie[at]caverion.com, puh. +358 50 326 9314 Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, kirsi.hemmila[at]caverion.com, puh. +358 50 390 0941 Toni Pekonen, toimitilajohtaja, työeläkeyhtiö Varma, toni.pekonen[at]varma.fi, puh. +358 40 523 6610