Toyota-web.png © Toyota
31.05.2021 Lehdistötiedote

Caverion asentaa sähköautojen latauspisteet Toyotan ja Lexuksen jälleenmyyjille Ruotsissa

Nopeasti kasvava sähköautojen määrä asettaa vaatimuksia luotettavalle ja käyttäjäystävälliselle latausverkostolle. Ruotsalaiset Toyota ja Lexus -automerkkien jälleenmyyjät varustetaan Caverionin asentamilla latausasemilla tämän vuoden aikana. Asemilla voidaan ladata kaikki Toyotan ja Lexuksen tulevat ladattavat automallit. Lisäksi Toyota ja Lexus-jälleenmyyjät voivat tarjota asiakkailleen Caverion kautta latauslaitteita, jotka mahdollistavat käyttäjäystävällisen ja luotettavan latauskokemuksen.

”Sähköautojen voimanlähde voi olla vety tai akku – tämä on osa automarkkinan murrosta, jossa haluamme pitkäaikaiseksi kumppaniksi vahvan ja osaavan toimijan, kuten Caverion on markkinallamme”, sanoo Christian Norberg, Toyota Sweden AB:n toimitusjohtaja, ja jatkaa: ”Vahva, luotettava ja maantieteellisesti laajalti palveleva kumppani on meille tärkeä asiakasarvon ja toiminnallisuuden varmistamiseksi.”

Myös Caverion aikoo vaiheittain sähköistää omaa autokantaansa Ruotsissa, mikä parantaa ympäristösuorituskykyä. Toyotan ja Caverionin sopimuksen mukaisesti Caverion oli yksi ensimmäisistä asiakkaista, joka sai käyttöönsä Toyotan huhtikuussa markkinoille tulleen, täysin sähköllä toimivan pakettiauton.

“Keskitymme tarjoamaan älykkäistä ja kestäviä palveluja asiakkaillemme – liikenteen sähköistyminen on meille erittäin kiinnostava alue ja iloitsemme kumppanuudesta Toyotan kanssa. Palvelumme auttavat vähentämään päästöjä liikenteessä, ja latauspisteiden hyvä saatavuus auttaa ihmisiä valitsemaan puhtaamman liikkumismuodon,” sanoo Juha MennanderCaverion Ruotsin divisioonajohtaja.

Lisätietoja: Erika Björnesparr, Head of Marketing and Communications, Caverion Ruotsi, +467 305 09285,  erika.a.bjornesparr@caverion.com