27.09.2016 Pörssitiedote

Caverionin toimitusjohtajaksi nimitetty Ari Lehtoranta

Caverionin hallitus on nimittänyt diplomi-insinööri Ari Lehtorannan, s. 1963, Caverion Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1.1.2017.

Ari Lehtoranta toimii tällä hetkellä Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtajana. Aiemmin Lehtoranta on työskennellyt Kone Oyj:n Keski- ja Pohjois-Euroopan liiketoimintojen johtajana. Lehtoranta on toiminut vuodesta 2013 Caverionin hallituksen jäsenenä sekä puheenjohtajana vuodesta 2015.

”Ari Lehtorannalla on vahva liiketoiminnan kehittämisen ja erityisesti palvelu- ja projektiliiketoiminnan tausta. Hänellä on loistavat näytöt jatkuvasta kasvusta ja kannattavuuden parantamisesta kansainvälisessä toimintaympäristössä. Johtajana Ari on avoin ja karismaattinen ja kykenee rakentamaan vahvoja tiimejä, joissa osaaminen kohtaa yhtiön kehitystarpeet”, sanoo Caverionin hallituksen varapuheenjohtaja Michael Rosenlew. ”Hallitus on vakuuttunut siitä, että Lehtoranta on paras mahdollinen henkilö luotsaamaan Caverionia eteenpäin. Toimittuaan Caverionin hallituksen jäsenenä vuodesta 2013 ja hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2015, Ari tuntee erinomaisesti yhtiön, sen strategian ja operatiiviset haasteet”, Rosenlew toteaa.

”Olen sitoutuneesti kehittänyt Caverionia sen hallituksessa ja olen ylpeä voidessani nyt siirtyä johtamaan yhtiötä uuteen vaiheeseen. Caverionilla on kaikki edellytykset olla toimialansa kiistaton suunnannäyttäjä: yhtiön palvelutarjonta ja toimialatuntemus ovat erinomaiset ja se on pitkällä digitaalisessa kehityksessä. Seuraavaksi yhtiöön on juurrutettava palvelu- ja projektiliiketoimintaa maksimaalisesti tukeva johtamis- ja organisaatiomalli sekä toimintakulttuuri. Kriittinen menestystekijä on myös entistä syvempi yhteistyö asiakkaidemme kanssa. Tätä haluan olla toteuttamassa yhdessä yhtiön 17 000 työntekijän kanssa”, sanoo Ari Lehtoranta.

Ari Lehtorannan CV ja valokuva ovat saatavilla yhtiön internet-sivuilla osoitteessa: http://www.caverion.fi/sijoittajat/hallinnointi/johtoryhma.

PUHELINKONFERENSSI

Caverion järjestää analyytikoille, sijoittajille ja medialle englanninkielisen puhelinkonferenssin 27.9.2016 klo 16.00 Suomen aikaa. Puheluun voi osallistua soittamalla numeroon: +358 (0)9 7479 0404. Osallistumiskoodi puhelinkonferenssiin on 1751667/Caverion.

CAVERION OYJ

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Lisätietoja:  Michael Rosenlew, hallituksen varapuheenjohtaja, yhteys markkinointi- ja viestintäjohtaja Päivi Alakuijalan kautta, puh. 040 8400 251, paivi.alakuijala@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com