Osuuskauppa Keskimaa Himos © Arkkitehtipalvelu.jpg
08.04.2024 Sijoittajauutinen

Caverion mukaan toteuttamaan Osuuskauppa Keskimaan Himos-hanketta – vastuulla talotekniikka

Osuuskauppa Keskimaa on valinnut Caverionin toteuttamaan talotekniikan Himokselle rakennettaviin lomahuoneistoihin sekä ravintolaan. Urakkaa koskeva sopimus allekirjoitettiin Osuuskauppa Keskimaa KOY Himos Chaletsin kanssa.

”Himokselle rakentuvat palvelumme ovat merkittävä vetovoimalisä Himoksen ja samalla myös koko Keski-Suomen matkailulle. Hankkeella on myös erittäin merkittävä työllistämisvaikutus vallitsevassa rakennusalan matalasuhdanteessa. Hankkeen työllistävän vaikutuksen arvioidaan olevan kokonaisuudessaan jopa 200 henkilötyövuotta", taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan talousjohtaja Niko Toivanen.

Osuuskauppa Keskimaan Himos-hanke käsittää yhteensä 121 lomahuoneiston kokonaisuuden kolmessa kiinteistössä Himoksen Länsirinteiden juurella. Kokonaisuuteen kuuluu myös 180-paikkainen ravintola. Hankkeen rakennustyöt alkavat toukokuussa 2024 ja lomahuoneistot valmistuvat syksyllä 2025.

Caverion vastaa kiinteistöjen LVIS-järjestelmien, turvajärjestelmien sekä kylmätekniikan ja jäähdytysjärjestelmien toteutuksesta.

”Olemme mielellämme mukana toteuttamassa tätä hanketta, joka tekee Himoksesta entistä monipuolisemman kohteen ja tuo kasvua alueen matkailulle. Hyvällä kokonaistoimituksella ja laadukkaiden teknisten järjestelmien valinnoilla varmistamme käyttäjille hyvät olosuhteet”, sanoo Ville Tamminen, toimitusjohtaja, Caverion Suomi.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Rakennusliike Lapti Oy.

Kuva: Arkkitehtipalvelu

Lisätiedot: Niko Toivanen, talousjohtaja, Osuuskauppa Keskimaa, niko.toivanen@sok.fi, puh. 010 764 4002 Susanna Hietanen, Senior Communications Manager, Caverion Suomi, susanna.hietanen@caverion.com, puh. 050 3595 701