28.10.2019 Sijoittajauutinen

Caverion Suomi Oy:lle vaadittu urheilusponsorointiin liittyvä yhteisösakkovaatimus hylätty

Helsingin käräjäoikeus on tänään 28.10.2019 antamassaan ratkaisussa hylännyt Caverion Suomi Oy:tä kohtaan vaaditun yhteisösakkovaatimuksen liittyen hevosurheilun sponsorointiin Suomessa. Lisäksi kaikki syytteet vuosina 2011-2012 YIT Kiinteistötekniikka Oy:n toimitusjohtajana toiminutta Jarno Hacklinia kohtaan hylättiin.

YIT Kiinteistötekniikka Oy, eli nykyinen Caverion Suomi Oy, sponsoroi kyseessä olevina vuosina 2007–2012 hevosurheilua yhteensä noin 65 000 eurolla. Caverionin lisäksi useat muut yritykset sponsoroivat kyseistä kohdetta. Näiden eri yritysten maksamien sponsoritukien epäiltiin olleen lahjuksia.

”Caverionin eettiset liiketoimintaperiaatteet on linjattu selkeästi. Eettiset liiketoimintaperiaatteemme edellyttävät jokaista Caverionin työntekijää toimimaan niiden mukaisesti, emmekä hyväksy minkäänlaista lahjontaa tai epäeettistä liiketoimintaa”, toteaa Ari Lehtoranta, Caverion Oyj:n toimitusjohtaja.

Yhteydenotot: Anne Viitala, Lakiasiainjohtaja, puh. 040 511 6151, anne.viitala@caverion.com