Huurre-Caverion.jpg
29.11.2019 Sijoittajauutinen

Caverion saattaa päätökseen Huurre Group Oy:n kylmäteknisten ratkaisujen liiketoiminnan hankinnan

Caverion on saattanut tänään päätökseen Huurre Group Oy:n kylmäteknisten ratkaisujen liiketoiminnan hankinnan yhtiön saatua vaaditun hyväksynnän Ruotsin kilpailuviranomaiselta 13.11.2019. Caverion tiedotti 29.10.2019 Huurre Group Oy:n kanssa tekemästään sopimuksesta ostaa kyseinen liiketoiminta. Kauppahinta maksettiin käteisellä. Kaupan arvoa ei julkisteta.

Ostettu liiketoiminta on johtava energiatehokkaiden CO2-pohjaisten kylmäteknisten järjestelmien ja niihin liittyvien automaatioratkaisujen toimittaja, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Ostettavan liiketoiminnan liikevaihto oli vuonna 2018 yhteensä 48 milj. euroa, josta 30 milj. euroa syntyi Ruotsissa ja loput Suomessa. Huurteen kylmäteknisten ratkaisujen palveluksessa työskentelee Ruotsissa 138 ja Suomessa 134 henkilöä.

Yrityskauppa tukee Caverionin kasvua palveluliiketoiminnassa ja vahvistaa jäähdytysliiketoimintamme tarjoomaa entisestään viime vuonna toteutuneen Jetitekin yritysoston jälkeen. Yritysoston toteutumisen jälkeen Caverionin yhteenlaskettu liikevaihto jäähdytyksessä kylmätekniikka mukaan lukien on noin 130 miljoonaa euroa.

”Arvostamme korkealle Huurteen kylmäteknisten ratkaisujen henkilöstön osaamista, joka tuo meille kokonaan uusia mahdollisuuksia rakennetun ympäristön energiatehokkaitten ja ympäristöystävällisten ratkaisujen suunnittelemisessa, toteuttamisessa sekä palveluissa. Toivotamme kaikki uudet kollegamme lämpimästi tervetulleiksi meille”, sanoo Caverionin varatoimitusjohtaja ja Palvelut-liiketoimintayksikön johtaja Thomas Hietto.

Lisätietoja: Thomas Hietto, varatoimitusjohtaja ja Palvelut-liiketoimintayksikön johtaja, Caverion Oyj, puh. +358 40 047 4093, thomas.hietto@caverion.com Juha Mennander, divisioonajohtaja, Caverion Ruotsi, puh. +46 70 652 1203, juha.mennander@caverion.com Ville Tamminen, divisioonajohtaja, Caverion Suomi, puh. +358 50 390 0129, ville.tamminen@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, puh. +358 40 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com