08.10.2013 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa Linköpingin uuden lämpövoimalaitoksen asennustyöt Ruotsissa

Caverion Sverige AB on sopinut Peabin kanssa Linköpingin uuden lämpövoimalaitoksen asennustöiden toteuttamisesta. Toimeksiantoon sisältyy sähkö-, tele-, ilmastointi- ja lämmitysasennustyöt kokonaisurakkana. Työt alkavat syksyllä 2013 ja niiden on määrä valmistua syksyllä 2015. Tilauksen arvo on noin 7 miljoonaa euroa.

Uuden jätteenpolttolaitoksen omistaa ja sen toiminnasta vastaa Tekniska verken i Linköping AB. Laitos rakennetaan Gärstadissa sijaitsevan jo olemassa olevan laitoksen yhteyteen. Laitos tuottaa kaukolämpöä ja sähköä suunnitelmien mukaan noin 80 MW:n lämpöteholla.

– On ilahduttavaa saada toteutettavaksi uuden kattilarakennuksen teknisten asennusten kokonaistoimitus. Meillä on aiemmin valmistuneiden projektien ansiosta hyvät suhteet sekä Peabiin että Tekniska verkeniin, ja odotamme kovasti tätä yhteistyötä heidän kanssaan, sanoo aluepäällikkö Per Johansson Caverion Sverige AB:sta.

Lisätiedot:

Per Johansson, aluepäällikkö, Caverion Sverige AB, per.e.johansson@caverion.se, +46 11 23 08 13