Tavoitteena parhaat osaajat

Vahvan työnantajakuvan rakentaminen

Henkilöstö on keskeisessä asemassa liiketoimintastrategiamme ja menestyksemme kannalta, joten meidän on oltava houkutteleva työnantaja tulevaisuuden osaajien silmissä. Uutena yrityksenä meidän on tärkeää rakentaa vahva työnantajakuva. 

Työntekijöidemme myönteiset kokemukset muodostavat pohjan työnantajakuvallemme. Edistämme lisäksi Caverionin tunnettuutta olemalla aktiivisia sosiaalisessa mediassa, osallistumalla oppilaitosten rekrytointimessuille, järjestämällä tutustumiskäyntejä opiskelijoille ja osallistumalla erilaisiin kampanjoihin, jotka lisäävät tietoa alastamme, yrityksestämme ja työskentelytavastamme. Pyrimme aina rekrytoimaan pätevimmät ja sopivimmat ammattilaiset.

Mahdollisuuksia opiskelijoille

Vuonna 2016 palkkasimme noin 1200 kesätyöntekijää, opinnäytetyöntekijää ja harjoittelijaa.

Harjoitteluohjelmat ja opinnäyteyhteistyö ovat meille hyvä tilaisuus olla mukana nuorten ammatillisessa kehityksessä. Harjoittelu onkin yksi Caverionin tärkeistä rekrytointikanavista. Monet parhaista työntekijöistämme ovat aloittaneet uransa meillä harjoittelijoina.

Monissa toimintamaissamme, kuten Saksassa ja Itävallassa, oppisopimuskoulutus on yleinen tapa järjestää harjoittelupaikkoja nuorille. Oppisopimuskoulutuksessa vuorottelevat opiskelu- ja työjaksot, ja koulutuksen kesto on tyypillisesti 3–4 vuotta. Esimerkiksi Ruotsissa Caverionilla on sähköasentajan oppisopimusohjelma, johon sisältyy ammattiin kouluttaminen työpaikalla. Norjassa Caverion on perinteisesti järjestänyt työssäoppimispaikkoja ammattiin opiskeleville. Yritys ottaa palvelukseensa vuosittain noin sata työssäoppijaa.

Vuonna 2016 Caverion valittiin yhdeksi Suomen parhaista kesätyöpaikoista suurten yritysten kategoriassa. Valinta oli osa “Vastuullinen kesäduuni” -kampanjaa, joka edistää hyvän kesätyön periaatteita. Periaatteisiin lukeutuvat muun muassa soveltuvat ja motivoivat työt, kohtuullinen palkka, hakijoiden hyvä kohtelu, riittävä työhön perehdytys ja ohjaus sekä oikeudenmukainen ja tasapuolinen kohtelu.

Caverionin Saksan divisioona nimettiin vuonna 2016 Saksan kolmen parhaan työnantajabrändin joukkoon Caverionin organisoiman Career Freeride Camp -tapahtuman ansiosta. Valinnan teki Employer Branding Award

Caverion haluaa kehittää alan koulutusta ja tukee siksi yhteistyötä koulujen ja korkeamman asteen oppilaitosten kanssa. Jotkut työntekijöistämme jopa opettavat alan oppilaitoksissa. Erityisesti teemme yhteistyötä ammattioppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen teknisten koulutusohjelmien kanssa.